2009-03-01

Helgen...

Undra vilken del av hjärnan man använder när man ringer hem till nån kl 06.00 på morgonen för o tala om att han ska ta barnen fastän dottern glömt ringa... Lediga va vi hela bunten, förrutom han då...
Dunderförkyld är jag men lyckades ändå genomlida helgen på jobbet, men de va inte mycke ork kvar på söndagen - tack o lov för denna underbara ssk som jobba helgen som kunde kurera mig lite grann så jag överlevde dom sista fem timmarna... =)
Intressant va de oxå att få höra att hennes son som oxå är prematur äntligen växt ikapp sina jämnåriga - 21 år är han nu både till själ o sinne... =)
Idag fick vi finfrämmande på jobbet... Några anhöriga va o hälsa på mamsen o gräddade våfflor - men se de gillade inte brandlarmet...
Men de är alltid lika kul när grabbarna kommer på besök - speciellt när de e nå vackert som ögonen kan titta på... =)
Läkarbesöket med lill-tjejen gick oxå bra... de mysko hon har är D-VITAMINBRIS... Inte visste jag att man kunde tappa skinnet på händer o fötter av de, men som tur va är de lätt fixat - ut i solen när den skiner, AD-droppar x 2 och sen smörja med en cortinsonsalva x2 =)

Familjens nya glasögonbärare va lite mindre smart i lördags, han stoppa glasögonen i bakfickan o gissa va som hände då??? Jooo dom gick sönder... =/

Som tur är går dom nog o laga för va jag kan se (börjar bli expert) så fattas de en skruv, om inte skalmen gått sönder på ett så fint sätt så mina ögon inte kan se de nu längre... =)

Inga kommentarer: