2010-08-19

Funderingar...

Har inte skrivit här inne på ett tag nu pga lite turbulens som varit i mitt liv... På både gott och ont...
Tankar fanns även att lägga ner bloggen o skapa en ny eftersom en del av dom som har adressen hit inte har nåt me mitt liv o göra längre...
Men varför ska jag behöva fly, gillar dom inte de dom läser finns det en knapp me ett kryss i högra hörnet...
Från den dagen jag träffade Peter hände nåt som jag aldrig trodde att en viss person skulle kunna göra... Eller en dom va ju igentligen några stycken...
Min kompiskrets är numera reducerad, så även min syskonskara...
När min "prat-tant" frågade mig vad JAG fick ut av dom o vad dom gav mig för nåt - så slog de mig att det enda dom gett mig den sista tiden va ett rent helvete...
Aldrig i min vildaste fantasi trodde jag att några människor som utgav sig för att vara mina vänner kunde göra något sånt här mot en som aldrig gjort dom något...
Men nu vet jag vilka som är mina vänner och vilka som inte är det...
Hon som va min Yang är inte det längre o hon som va min syster är inte det heller...
Är man Ying o Yang så finns man där i alla lägen o inte försöker motarbeta nåt...
Fine om man inte gillar det som händer, men när man vänder familjen mot en då har man gått över gränsen...
Det är patetiskt o se försöken som skett/sker runt omkring en...
Min äldsta dotter funderar fortfarande varför hon blev bjuden till ett barnkalas till en tjej som hon aldrig har träffat...
Min mamma såg ut som ett frågetecken när hon hade fått ett semesterkort o en hälsning till "pappsen"..
Att det gjorde ont i början det gjorde de... Men nu när jag tänker tillbaks o ser att allt bara har varit rena sandlåde-fasonerna kan jag inte göra mer än tycke synd om er...
Skulle det mot förmodan inte fungera mellan mig o Peter så vet jag VILKA som är mina vänner - o vilka som inte är det...

Inga kommentarer: