2009-02-12

Ögon- och BUP-mottagningen

Igår va jag på c-las me systeryster o hennes lillskit, grabben skulle få sin första testo-spruta o de e min uppgift att hålla hennes barn medans nålen sticks in...
Och idag va det äntligen dags o få Oskars besök på c-las avklarade, 5 timmar tog de sammanlagt...
Ögonundersökningen gick bra, samma styrka fortfarande (+3,50) så jag slapp byta hans glasögon... Men han kommer nog aldrig att bli kompis me ögonläkaren - han bara hatar när hon ger han ögondroppar... =)
Besöket på BUP gick väl ungefär som jag hade misstänkt... efter 1 timmes pratande så sa överläkaren att av de hon kunde se så hade han :
*utvecklingsförsening - hur mycke kunde hon inte säga efter ett besök
*språksvårigheter - vilket ofta betyder inlärningssvårigheter
*och inslag av autism alt lättare hjärnskada

Så det kommer bli fler besök på BUP och ev hembesök oxå...

O så blir det en remiss till barnmottagningen för o genomgå en "hjärntest" för o se så han inte har några hjärnskador pga sin förtidiga födsel... Det borde ju vara ett EEG - tror jag ialla fall...

O så ville hon ha svar på varför hans bakre fontanell inte vuxit igen utan är öppen på två ställen...

Grabben är nu 6,5 år o va 115 cm lång o vägde 18,3 kg

Inga kommentarer: