2009-09-09

Fettvandring a la skolan

Idag så hade skolan sin årliga "skoljoggen" där skolan skänker 2 kr/varv/elev till fattiga barn o snacka om att dom hade tur me vädret - +17 grader varmt redan kl 8 på morronen... =)
Och eftersom jag hade min fridag efter helgen så tyckte jag de va lika bra o passa på o slå följe...
De sluta me att min mamma + Angelica följde me o gick 2 varv var i slingan, den enda som gjorde 3 varv va Jossan o hon sprang nästan hela tiden...
4,91 km vart de får våran del... =)
Det va ju himla skönt o gå så de e nog dags o blåsa liv i dom andra kärringarna o försöka få ut dom o röra på fläsket... löv ju al... ;)
O rätt roligt datum fanns de i år igen... 090909 kl 09.09 =)
Nytt nyckelsystem har vi fått på jobbet oxå... Enda nackdelen som jag kunde se me de hela va att när jag ska hämta ut min cykel måste jag gå utevägen - men man kan ju ställa in den i trappen innan man låser in jobbarnyckeln igen... =)
Får man bara in en rutin på det där oxå så som man fick me jobbarkläderna så ska de gå bra de här me...
Iof så tyckte jag inte att de va så krångligt, förrutom de där me cykeln... =)

Inga kommentarer: