2009-09-08

Svamp o spruta

Syrrans lillskit skulle få sprutor på BVC o hon är ju spruträdd så som vanligt va de jag som fick vara me o vara "dumma moster" o tvångshålla ungen för att sköterskan skulle kunna sätta en spruta i benet o en i armen...
På vägen hem från Råby så ser jag nåt som tittar fram i skogskanten o syrran tror jag hittat blåbär...
Men se de va herr Kantarell som kikade fram OCH de va jag som hitta dom... =)
Visst, folk säger att de finns massor me svamp men inte där jag brukar titta...
Det är nästan så jag misstänker att dom skiftar färg när dom ser mig... =)
Strax innan kantarellerna växte de blek taggsvamp så jag misstänker att folk trott att de här oxå va de - o de va ju tur för mig de... =) Gott va de...
Den största va lika stor som mina kaffeskedar...

Inga kommentarer: