2009-09-29

Möte med BUP o skola

Idag va de möte me psykologen från BUP, specialpedagogen från skolan, fritids och fröken - rektorn va visst på väg mot varmare breddgrader... =)
Donatorn kom eftersom han jobbade kväll...
Oskar stör både i klassrummet o på fritids så det krävs en person enbart på honom (men det visste jag ju redan) - o den personen finns inte alltid...
Förslaget va att han ska sluta skolan efter lunch eftersom hans "resurs" slutar då (fröken kan inte ha han själv med alla barn i klassrummet) - men de vart problem eftersom fritids inte har personal alla dagar, men det skulle dom titta över o försöka ordna så fort rektorn kom tillbaks...
Donatorn hade ett "bra" knep - "sätt på en film så klarar han sig själv" - Jo tjena mittbena, ska han riva fritids i lugn o ro eller???
Som det ser ut nu så kommer han inte att kunna gå kvar i sin klass utan vi måste kolla upp andra skolor... t ex Vega, Fibula m.m
Jag vet ju några barn som går på dom skolorna o dom är ju inte allt för snälla - lillskiten kommer o bli uppäten levande...
Däremot så gillade jag förslaget me språkskolan vilket även barnpsykologen gjorde, de e bara o hoppas att han får gå där... =)
En annan sak som va rätt rolig som donatorn sa va att han inte får ledigt från sitt jobb - för att i nästa andetag säga att VI jobbar på H.......... S...... o att jag har ju hans schema så vi kan planera in när han är ledig - eftersom han inte FÅR ledig för sin chef...
DET VA VERKLIGEN BRA REKLAM FÖR VÅRAN ARBETSPLATS...
Då undrar specialpedagogen om jag oxå har problem att få ledigt - vilket JAG inte har... Chefen är förstående o hitills har vi kunnat lösa det på bästa sätt för alla MEN det gäller ju att man frågar...
När mötet va över så sa specialpedagogen att nu hade dom fått bekräftat det dom misstänkt - att donatorn inte bryr sig hur det kommer gå för Oskar...
Specialpedagogen o jag skulle fortsätta putta på läkaren på BUP så att remissen till Barnneurologen kommer iväg nån gång...

Inga kommentarer: