2010-02-25

Snöskottning

En kompis tjatade om att de va nog dags o röja bort ALL snö på taket... O eftersom han tjatade så får han väl som han vill - bara han gör jobbet så... hehehe
Så här djupt va första klivet in på stugtomten... :/
Det bruna på marken är ett litet hus där vattenpumpen står sommartid - ca 50 cm högt o nu gömt under all snön... ca 1 m djup snö precis ovanför min säng...
Jag slapp... hihihihi
Undra hur min skottkärra kommer o må när den töat fram... Men morfar byggde den för ca 50 år sen så den överlever nog de här oxå...
högen vid staketet/grinden är min varmkompost - tror inte den är så varm längre...
En liten stig i snön...
Snöhögen från ena sidan av taket... synd jag missa när skottarn hoppa ner i den... =)
Nu e de bara lillstugan o skjulet kvar + all snö runt huset... bläääää

Inga kommentarer: