2010-02-07

Stugan...

Vart en tripp till stugan i söndags...
Hade "planerat" en snabbis ut för o se hur de såg ut o sen åka vidare...
Men me tanke på all snö som låg överallt va de bara o ploga sig fram till stugan, slita upp dörren för o få tag på skjulnyckeln o sen ploga sig fram me fötterna för att sparka bort snön från dörren så man kom in o kunde hämta nåt o raka ner snön från taken med...
På vissa ställen va snön så djup så jag va inte säker på om jag stod eller satt ner... snubbla gjorde jag oxå - såg ju inga kantstenar förrän jag råka kliva på dom... =0)
Kan ju lova att man va rätt mör i armar o ben när de väl va klart...
skulle nog vara perfekt träning för benen o springa runt i snön... :)
Strecket som syns mitt på bilden är mitt s.k staket... I normala fall är det ca 80 cm högt...
så här mycke snö låg det på taken... Orkade inte sparka bort mer snö för o komma åt en tumstock o mäta den vita skiten som låg överallt...
I Lövar mina friends av hela mitt hjärta... =)
Förhoppningsvis blir jag av me moppegrejerna jag hittade på vinden i somras oxå...
En kompis sitter på ett moppeforum o la ut en liten vink där om att jag hade lite veteransaker o sälja o nu verkar de som om vi fått napp... hoppas hoppas... :0)

Inga kommentarer: